Budai Várnegyed


Április elején részt vettem egy nagyon izgalmas Budai várnegyed titkai  "tematikus túrán", ahol nagyon sok mindről rántotta le a leplet a túravezetőnk, egyebek mellett arról is, hogy a várnegyed jelenlegi felállása, kis túlzással inkább középkorú mit középkori. Több udvarba is bekukkantottunk, leereszkedtünk a török kori pincerendszerbe, de mindenek előtt a hihetetlenül izgalmas sztorik kötötték le a figyelmemet.

Többek között olyan kérdésekre kaptunk választ, hogy ki volt "Sebaj Tóbiás", vajon miért van kínai írás a Hadtörténeti múzeum előtt álló ágyuk hátulján, hogyan kötődik Gombaszögi Ella a várnegyedhez, hol és hogyan zajlott le (mintegy negyedóra alatt) az 1944-es kiugrási kísérlet, hol mutogatták egymásnak a "mókusaikat" a titkos leszbikus központokban az úrhölgyek és hogyan is zajlott valójában Táncsics kiszabadítása.

Nagyon lefáradtam a négyórás sétán és terveimmel ellentétben nem is fotóztam olyan sokat, mert inkább a történeteket hallgattam. Fáradságom nem törte meg a lelkesedésemet, így még aznap este jelentkeztem a másnapi belvárosi túrára, melyről a következő bejegyzésben számolok be.















Megjegyzések