Vogel-hegy


A reggeli pletnázás után a nap további részét a Bohinj tó környékén töltöttük. Először az 1537 méter magasan lévő Vogel hegyre mentünk fel kabinos felvonóval
Elhatároztam, hogy leküzdöm a tériszonyomat és a kabinban az ablak előtt álltam meg, ahonnan remek kilátás ígérkezett a tóra. Egy darabig bírtam is, de amikor a felvonó "ugrott" egyet valami kötél-áttételnél és kicsit kilengett, akkor elkezdtek remegni a lábaim és kicsit hátrébb húzódtam az ablaktól. Visszafelé menet már középre álltam és igyekeztem sehová sem nézni.
Izgatottan (és jó gyorsan) szálltam ki a kabinból. Idegenvezetőnk elmondása szerint gyakran vannak tehenek fent a hegytetőn, csak úgy szabadon bámészkodva. Már elképzeltem, hogy milyen képeket fogok készíteni róluk, azonban sajnos ebben az időben máshol tartózkodtak. A névjegyüket azért otthagyták a fűben.
A levegő érezhetően frissebb és hűvösebb volt a tópartihoz képest, mintha az utcáról léptünk volna be egy erősen légkondicionált helyiségbe. 
A felvonó állomásról még számtalan kirándulási lehetőség van, mi azonban a rendelkezésre álló idő rövidsége miatt csak a kilátást csodáltuk meg, és a visszaindulásig ittunk egy kávét.











Megjegyzések